måndag 10 april 2017

Ett år äldre.....igen

Jahapp, då har ett år gått igen. Å vilket år sen....... Herregud!
Sista tiden har också varit jobbig, därför jag inte har bloggat något. Visst har det inte BARA varit jobbigheter, men inte haft lust att skriva. Vill inte heller bara tjata om spelningarna hela tiden, räcker då och då ju. Annars få jag starta en Ajaxblogg, haha. (Och så dök det upp en tanke....hm. Kan ha det på hemsidan ju, när den är klar) Jaja nu var det ju inte det jag skulle skriva om.....jag i ett nötskal.

Jag skulle skriva och beätta om min födelsedag...... Idag fyller jag 37 ( what????? Var tog tiden vägen) år. Morgonen böjade med medicingivning, sussa lite till, sen kom Amanda ( Gabiella var hos sin pappa) och sjöng och hade paket. Gulliga tösabit. Hon hade lala ( på svenska chocklad) och ett paket innehållande den här:

Naweeee <3



Av min älskade sambo fick jag något jag velat ha en tid, men inte gett mig själv. 

En Chomecast. Såååå supebra!!!!!! Kan casta från padda eller mobil till TVn, smidigt och enkelt. Å jag använder mycket playtjänster, dels för att det finns mycket man vill se men inte hinner, eller något program som visats när man varit borta. Också FILM.... Massa massa film och myyyyyys. Me like a lot! Tack älskling! <3

Sen kom Gabriella hem, och Roger, och givetvis var det gratulationer och presenter från min stora goa dotter också. 
Chockladmedalj =0)

Fin fotoram (inte våra foto i)

Godisskål (det var det här med att sluta med socker...puuuuh)


Goa tjejer jag har <3

Och sen kom då mammas och Ludde.... Han var så tjusig i en liten slips och en påse lala runt halsen. Nawe plutten..... Sen hade hon ett tunnt paket som hon var väldigt mån att jag skulle öppna med en gång. Jag undrade i mitt stilla sinne vad i sjutton kvinnan nu hittat på. Med henne vet man sldrig...kan va vad som helst. Men till min förvåning så var det en bruksanvisning.....till den här:
En efterlängtad sodastream....yay

Har länge velat ha en sådan, men inte tagit mig råd att köpa en. När jag ska unna mig själv något blir det alltid kläder eller skor. Är ju inte mer än kvinna haha.
Förr tyckte jag inte om bubbelvatten, men när jag började spela i Liljas så var det vad som bjöds om man ville ha något på scen att fukta strupen och stämbanden med. Och nu äääälskar jag det. Jättegott att hälla lite saft i, godare än vanlig läsk. Eller citron, det är gott och friskt.
Tack älskade mamma <3

Gus knackade på och kom med blommor:

Så vackra. Tack bästa Gus.

Sen fika de vi på hembakta kanelbullar och saffranskaka, tårta och kaffe.

Är sååå nöjd med min dag. Hemma i lugn och ro......Omringad av min familj, gratulationer här hemma, via telefon och massor via Facebook. Gratulationerna har varit många och jättefina på fejan, men den som var strået vassare och mig mitt i prick var den här:
Musik, noter, en härlig sommarbild från mitt (och sambons) förra favvoställe Blå Cafeet, och min favoritfärg. Tack Gun-Lis för den fina bilden. <3

Nöjd, glad och varm i hjärtat ska jag nu kura upp mig i soffan och njuta av kvällen. Har ju en massa lala och godis att stoppa i mig också. Tusen TACK alla som gratulerat mig idag!!! <3
Tack min underbara familj, även ni längre bort, för att ni finns!! Älskar er allihop =0*
Vill lägga till och visa presenten jag fick av goe Leffe i Ajax. Han vet hur man gör en kvinna glad =0)











1 kommentar:

  1. Då var din födelsedag över, så glad att kunna överraska, nu har jag ett år att fundera ut nåt till nästa födelseprojekt��
    Och jaaaaaaaa var har tiden tagit vägen.
    Det var inte längesen du satt i gruslådan med en ylletröja och sjöng Vi klarar oss nog ändå, och de andra barnen sjöng barnvisor, du körde med Edward Persdons visor��
    och detta var en sommardag med klar blå himmel å varma solstrålar������
    Tack mitt hjärta för att just du e du❤️
    Världens finaste dotter har jag, fast du e litt knäpp ibland��
    Men sådan mamma
    Sådan dotter ������������������
    Älskar dig
    Tack för goa kagor
    å goa tårtor
    ❤️❤️❤️❤️
    ❤️❤️
    ❤️

    SvaraRadera