tisdag 28 februari 2017

Tjejmiddag med Mr Grey

Herregud vad tiden rullar iväg, samtidigt som man ändå på något vis tycker att den står still. I alla fall när det gäller vissa saker.
Nåja....man får ta det som det är och försöka komma vidare. Och det är det jag kämpar med, och det är bra dagar och dåliga dagar om vartannat. Försöker att tänka på det positiva och allt jag har och inte bara fokusera på det jobbiga.
Så vardagen rullar på.

Min stora dotter har skickat sin ansökan till gymnasiet.....djursjukvårdare vill hon bli. Hon har blivit så stor och står nästan med ena foten i stora vuxenvärlden, men jag är ju inte en dag äldre ;o) haha
Men jag är så stolt över henne, över båda mina tjejer.

Vi har spelat lite också, och det är alltid lika roligt. Det är min medicin för min själ.

Sååå för att bryta den tråkiga vardagen så bestämde jag och vännerna att vi skulle ut och äta och sen gå på bio. Och så klart var det Fifty shades darker som vi ville gå och se. Den har vi väntat länge på. Den hade premiär den 10 februari men alla var upptagna den helgen, vi spelade också så även jag var upptagen. Så det råkade vara på alla hjärtas dag som vi alla var lediga. Så, så fick det bli och jag bokade våra biljetter. Fifty shades darker är uppföljaren (andra boken av fyra) till Fifty shades of Grey. Såååå himla bra. Tantsnusk enligt en del, men enligt oss, ögongodis. Det är ju så klart en bra handling i det hela och en bra kärlekshistoria med ett annat djup än vad man brukar se i film med romantiskt tema.

Vi (jag + 4) möttes upp i stan för att gå och äta en bit mat. Vi hamnade på Noodlemarket inne på Triangeln i Malmö. Det är lillasyster.resturangen (kan man ens säga så haha) till det populära Rosegarden. Det är en bufféresturang med asiatisk mat. Åh vilken mat...!!! Så gott, och så mycket att välja på. Och roligt hade vi. Middag, massa massa skratt, kaffe köpte vi på vägen till bian  på Espressohouse ( <--- bästa kaffet ever) och bio och godis. Vi hade sååå himla roligt och det var jätte längesedan vi träffades och gjorde något ihop. Måste bara berätta en typisk Thessan-grej.... haha. När vi kom av tåget på Triangeln så var där väldigt mycket folk... och eftersom jag är ganska kort så springer folk nästan ner mig. Så mina vänner var någon meter framför mig. Och när vi står i rulltrappan (jag intryckt på trappsteget bakom/nedanför  C) så säger C -Var är Thessan någonstans, hon försvann? Och jag bara, samtidigt som hon vänder sig om, -Jag är här nere. Och sen bröt världens skratt ut och det var andra runt omkring som skrattade. Thessan I Ett Nötskal helt enkelt, haha. 
Det var en riktigt rolig kväll, och vi måste ses snart igen tjejer!! 

I går var det 6 månader sedan min älskade lillebror gick bort, så det var en jobbig dag. Ett halvt år som gått utan vår älskade Tommy, helt ofattbart. Man nästan liksom väntar sig att han ska dyka upp som gubben i lådan och säga att han bara varit på semester. Man kan liksom inte fatta att han inte finns här. Det gör så ont och saknaden är enorm och tar tid att lära sig leva med. Du är så älskad och saknad lillebror <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar