tisdag 3 januari 2017

Välkommen 2017!

Ja det tycker jag verkligen. Kan det bli sämre än 16??? Jooo i o f s kan det ju det men hoppas verkligen på ett bättre år. Visst hände det bra saker under 2016 också så jag har mycket att vara tacksam över. Men det blev lite för mycket trauma för min del, och bekanta som också drabbats av jobbigheter och förluster.

Vi hade en supermysig jul. Och det är jag så lycklig för, jag hade så blandade känslor och lite ångest inför det. Första julen utan vår älskade Tommy. Vi handlade och bakade lite till in i deg sists ;0)
Amanda ville ha saffransrutor så det fick vi ju baka. Jag gjorde sådana förra året, såååå goda! Hittade receptet på Jenney matblogg. Tryck här för receptet. Hon gör massor med gottiga grejer!

IMG_0982
                                           Ser dom inte goda ut?

På julafton var det bara jag, mamma och sambon hemma. Det var Rogers tur att ha julafton med tjejerna. Lite plockemat och mycket mys och godis och tv. Och midnattsmässa på kvällen i Oxie kyrka. Så fick vi besökt lillebrors grav och tänt ett ljus sidan om honom. Jobbigt... 
Juldagen kom tjejerna hem så då började julen på riktigt!!! Och Emilia min brorsdotter var här och firade med oss. Lek o bus, kalkonmiddag, godis och julklappsöppning. En höjdare enligt töserna. Och jag njöt i fulls drag, och vet att Tommy var med oss också. ❤ 















Julklapp från Amanda


Julklspp från Gabriella


Önskade mig en ny hörfön så det fick jag av sambon =0)

En riktigt mysig jul hade vi. Låååångt över våra förväntningar. Följande vecka har varit lugn, träffst vänner och myst och tagit det lugnt. 

På orkesterfronten händer det ju lite mer. Nu jobbar vi hela tiden med atg få in lite nya låtar i repan och det tar ju sin tid. Mycket som ska fixas med låtarna och tränas saxnoter och solon och grejer. Men det får ta sin tid, Rom byggdes ju inte på en dag hsha. Och så har vi ju nu då bytt namnet. Nu är sambons namn tillbaka, namnet Ajax är så starkt förknippat med honom (om man är dansbandsinriktad och inte på fotboll;0)) Det har mottagits jättebra och bara mötts av positiva 
reaktioner och det är ju toppen. Vi omnämns t o m i tidningen Får jag lov. Kul!! 

Nyårsafton spelade vi, och det var lika kul som vanligt. Fadt lite roligar än vanligt ändå för efter tolvslaget var det ju 1 januari och då vsr det ju namnbyte. Så vi åkte dit som RemlenZ men avslutade som Ajax. Vi får två band på samma kväll sa dom =0)) 












Jag fick blommor <3 De ville ge mig en blomma som en omtanke för mitt jobbiga år. Jag blev så rörd. Underbara arrangörer vi har <3 

Nu blir det en lite tradig vrcka med vardagsbestyr och repa. Ja repa e ju kul.., 

Önskar er alla En God Fortsättning 💖
Kramizzar



4 kommentarer:

  1. Dubbel kram till dig från mig <3

    SvaraRadera
  2. Min älskade tös, en underbar blogg du har❤
    Allt du bakat var my gott liksom maden på juldagen.
    Verkligen en härlig jul vi fick trots vår stora sorg, det hade vi ej vågat hoppats på men det blev det och visst var Tommy med oss💙
    Kram å pyss 😘😘😘❤❤❤

    SvaraRadera