tisdag 24 januari 2017

Skolstart och vanlig vardag

Hej på er där ute vimlet.
Hur har ni det?
Här har saker och ting börjat återgå till "normala" rutiner... i alla fall det som numera är normalt för oss. Skolan har börjat för tjejernas del, och så klart slår baciluskerna till direkt! Gör allt jag kan för att klara mig även om jag känner mig skum emellanåt. Halsen måste bara vara ok nu framöver....!!

Gabriella har repat sig så nu var det lilla stumpans tur :o(
Vi hann i alla fall med återbesöket hos ortopisten i Kristianstad i onsdags och hon var med sin pappa på Disney on ice igår, söndag. Å gissa om hon gillade det !!!

Annars har det inte hänt så mycket. Amanda var ju överlycklig när vi fick snö så henne såg man inte mycket på dagarna där. Hon var ute med kompisarna i backen och åkte skidor och pulka.
Vi har repat, och spelat. Jag har umgåtts en del med bästa väninnan, och våra minsta har lekt. Vi provade bland annat Leos lekland på St Bernstorp i Malmö. Första gången för vår del, och absolut den sista!!! Dyrt som f--, och kallt och dragit. Helt ärligt, deras priser är hutlösa!!! Inte för att Busfabriken är billiga heller precis men något bättre och man fryser inte sig fördärvad där inne. Så blev jag en erfarenhet rikare.
Annars är det mest vanlig vardag, och tid till själavård som gäller. Tar tid att läka från alla tragiska händelser. Svårt att förstå hur man egentligen påverkas av det. Hur hjärnan blir helt konstig och kroppen lyder inte. Det får ta sin tid helt enkelt, man måste ju vara rädd om sig.
Har egentligen lite projekt att ta itu med här hemma men jag har varken ork eller råd just nu. Till våren eller sommaren kanske..., hoppas. Så kul och härligt när man fått målat och piffat upp lite. Men orken och kreativiteten och lusten måste vara med.  Och plånboken ;o)

Vi spelade, som jag nämnde, och denna spelning inträffade på fredagen den 13 😦 Å med tanke på det så måste det ju inträffa något. Å det gjorde det!  :~O Vi glömde mixern till våra nya framlampor hemma i Svedala. Och vi var på Granbacken i Löberöd..,, jaha tänkte vi, vad i hälsingland gör vi nu, det kommer ju va helt mörkt på scenen. Dååååå e det tur att man har Gus, som har varit bandets alltiallo tidigare och som finns där när vi behöver honom. Tusen tack Gus för du kom och lämnade den till oss!!!
Sen flöt resten på bra och vi hade en fantastisk kväll.

Nä får försöka sova så att jag orkar ta hand om min sjukling i morgon. Avslutar med några bilder från    Granbacken. Kvällens arrangör var Hörby frosta och Glada gänget i Höör. 1000 tack till er och alla dansare! Å tack Göran & Emma!

Natti natti!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar